JellyPages.com

Thursday 21 April 2016

Sakit

Assalamualaikum | Waalaikumusalam .

       Kelihatan diluar sudah move on tapi dalam hati, siapa yang dapat meneka. Sakit melihat kemesraan kau, perlukah kau screenshot si "dia" call kau di whatsapp? Then post di wechat? Untuk apa? Untuk menyakiti aku? Kenapa kejam sungguh kau sekarang? Aku siang malam berdoa agar dijagakan hati kau untuk aku, supaya dipertemukan kita suatu hari nanti untuk mencipta kenangan yang lain. Tapi sakit ri, sakit hati aku melihat kau mengharapkan cinta dan sayang dari orang lain, orang yang sudah dimiliki. Seolah kau menunggu dia putus dengan kekasihnya lalu menyatakan cinta kepada dia. Tidak lansung kau melihat aku di sekeliling yang cuba bangkit dari rasa sakit yang terus mencintaimu dalam diamku, terus mengorbankan jiwa aku sehingga rapuh hati ini. Cuma pada Allah aku mengadu, cuma pada Allah aku mengeluh tentang sakit yang aku rasakan sekarang ri. Sebab tiada yang peduli dengan rasaku, kau pergi dengan begitu cepat menghilangkan rasa kasih dan sayang serta cinta yang pernah kita semai bersama. Dulu kau hadir tanpa dipinta, setelah hati ku kau curi, kau pergi tanpa ku rela meninggalkan bekas luka yang mendalam, sungguh tidak terkata aku, hanya mampu berdiam dan tersungkur melihat kebahagiaan kau saat ini. Mungkin kau sudah nampak hikmah dibalik semua ni, tapi aku belum, aku belum nampak dimana ri, tunjukkan kepada aku. Aku mohon.

       Kenapa semua harapan ku musnah, cuba berlagak tidak peduli tapi hati masih tak dapat berbohong. Kejam ka aku saat ini ri, tipu orang sekeliling, tipu diri sendiri yang aku tiada sudah rasa sayang kepada kau tapi kenyataannya, tidak pernah sedikit pun berkurang. Kenapa Allah tak pernah mengambil kembali rasa sayang aku untuk kau sedangkan dia tidak mahu kita bersatu? Memang Allah takkan berikan ujian kepada hambanya melainkan hambanya mampu, tapi sedikit demi sedikit aku rapuh ri, melihat kau. Mahu saja aku buang hati, jauh .... supaya tiada lagi datangnya sayang, cinta, rindu, kasih yang masih ada ni.. Kenapa kau takpernah cuba untuk faham ri.. Kenapa kau terus layan aku begini.. Saat aku betul-betul mencintaimu, kau biarkan aku pergi dengan rasa yang menyakitkan.. Kenapa kau tak cuba tanya pada hatimu, apakah masih sama sayangmu terhadap aku? Andai suatu saat nanti, aku pergi.. Aku harap kau tahu yang aku masih disini menunggu pintu hatimu terbuka untuk terima aku.. sentiasa aku mendoakan agar dilembutkan hatimu dan digerakkan hatimu untuk memberikan aku peluang kedua.. In sya Allah , Dia la perancang terbaik. Maafkan aku hairi sebab masih tak dapat lupakan kau sampai saat ini.

No comments:

Post a Comment