JellyPages.com

Saturday 23 April 2016

Berubah

Assalamualaikum | Waalaikumusalam .

      Hai semua. Apa khabar? Sihat? Alhamdulillah.. Sakit atau sihat kita tetap kena bersyukur, kalau sakit kita kena bersyukur sebab diampunkan dosa-dosa kita manakala kalau sihat, bermakna kita diberi nikmat kesihatan. Seringkali kita lupa itulah nikmat yang setiap hari kita peroleh dari Nya. Jadi jangan lupa bersyukur ya semua. Berubah.. Tajuk post hari ini tentang perubahan, saya sedang ingin berubah, berubah ke arah lebih baik, semoga dipermudahkan oleh Nya. Aamiin. Mohon doa semua teman-teman ya.. In sya Allah.. Saya sedar, saya tak sebaik orang disekeliling saya, tidak sesempurna mereka.. Banyak khilf yang saya perbuat sehingga mereka yang saya sayang tinggalkan saya sebab merasakan saya ini tidak layak bersama mereka.. Mungkin sememangnya ini hikmah yang Allah nak tunjukkan pada mereka, kenapa mereka berpisah dengan saya.. Sebab saya bukan orang yang baik.. Mulai saat ini, saya tidak akan mendekati sesiapa di sekeliling saya sebab saya taknak merasakan kehilangan.. Sakitnya kehilangan itu memerlukan kesabaran dan ketabahan tatkala tersungkur dan ingin bangun semula tanpa sesiapa.. Berat, cukup berat untuk bangun semula, sebab itu bagi mengelakkan dari merasakan sakit kehilangan, saya tidak mahu menerima atau mendekati sesiapa pun lagi..

       Cuba mengikhlaskan sesuatu saat ini juga sangat-sangat menyakitkan, bayangkan sahaja la, kena ikhlaskan kebahagiaan si dia yang kita sayang bersama orang lain, orang yang dia sayang selama ini, cukup menyiksa jiwa dan sangat menyakitkan hati sehingga ingin menangis tapi bukan menangis mengalirkan air mata, menangis yang perit tidak dapat mengalirkan airmata itu jauh lebih menyakitkan. Saya bahagia andai itu membahagiakan dia, kerana sesungguhnya melihat orang yang kita sayang bahagia juga dapat membuatkan kita bahagia, in sya Allah. Entah, mungkin selama ini meletakkan harapan terlalu tinggi sehingga jatuh terdampar. Terasa kehilangan sangat sebab selama ini dia la yang banyak buat saya ketawa, membuat saya rasa hari-hari saya diberi sokongan dan selalu teman saya ke mana pun saya pergi. Terima kasih ya untuk semua tu. Saya tahu sekarang kenapa ramai mengejar awak, tapi saya minta maaf sebab saya mengharapkan awak selama ini sampai saya tak sedar, saya tak layak untuk bersama awak.. Jaga diri ya awak.. Semoga awak bahagia bersama orang yang awak sayangi dan awak cintai.. Andai selepas ini saya pergi jauh dari hidup awak, saya berharap awak tidak lupakan kenangan manis yang kita pernah lalui.. Maafkan la silap dan salah saya sepanjang pengenalan kita.. Fi hifzillah.. Semoga berjaya dunya wal akhirat ya..

No comments:

Post a Comment